Efterårsferie på Limfjordsmuseet

I efterårsferien er det tid til at nørkle og nørde, og det danske efterårsvejr inviterer os også gerne til at rykke sammen om bålet og få varmen. Når vi dette efterår skruer ned for varmen, skruer vi op for aktiviteterne på Limfjordsmuseet og håber på at se jer til busture, bålmad og nørklerier. Nogle af aktiviteterne kræver ekstra billet, så book en plads nu. Almindelig adgang på museet er altid gratis for børn og koster 60,- for voksne

Asger snitter beskaaret 1 scaled

Bålhygge og snitteværksted

Mandag og torsdag 10.00 – 16.00

Vi tænder op i bålet og laver snitteværksted. Under kyndig vejledning kan både børn og voksne blive guidet til at snitte. Der sker noget helt magisk, når bålet ulmer, og man sidder sammen og fokuserer på at snitte.

Hvis vejret er rigtigt dansk, rykker vi snitteværkstedet ind i museets Baghus.

baalmad3 scaled

Muslingeburgere over bål

Onsdag 12.30 – 14.00 eller 14.30 – 16.00

Muslingebøffen er et godt alternativ til den almindelige bøf – og så smager det ovenikøbet lækkert. Vær med til at lave muslingeburgere over bål, som er en hyggelig familieaktivitet, hvor alle kan være med. Vi kører to hold af 10 personer, så der er plads og tid til alle.

Voksne 90,- / Børn 30,- (inkl. entré)

OTO4824 scaled

Små skibe og snitteværksted

Tirsdag og fredag 12.30 – 16.00

Tirsdag og fredag formiddag nørkler vi i Limfjordsmuseets baghus, hvor vi laver træskibe. Børn selv kan dekorere sejlet og samle skibet. Det er en hyggelig aktivitet, som indbyder til fordybelse og hygge i autentiske rammer.

Der er også mulighed for at snitte en pind under kyndig vejledning.

Bådbygge-kit koster 30,-

Udstilling 2

Find 7 fejl i udstillingen

Alle dage i uge 42 10.00 – 17.00

Det er gået helt galt for vores museumsinspektør! I sin iver efter at gøre udstillingen spændende, er han kommet til at stille nogle ting frem, som slet ikke har noget med skibsfart at gøre. Kan I hjælpe ham med at få styr på udstillingen igen?

Bus paa grusvej beskaaret

Guidet tur i veteranbus

Tirsdag, torsdag og søndag 14.00 – 16.30

Tag med ud i Limfjordslandet, når vi inviterer med på guidet tur i vores flotte Bedfordbus. På turen kommer vi blandt andet forbi Vilsted Sø, Vitskøl Kloster og Aggersborg, som netop er blevet optaget på UNESCOs verdensarvsliste.

Børn kan få udleveret en TIP EN 13’er til turen.

Pris 150,- pr prs.

sejlture

Guidede sejlture

Mandag, onsdag og fredag 11.00-13.00

Sejl med ud i historien og få fortællingen om tilblivelsen af Frederik VII’s Kanal, når vi inviterer jer med på guidede sejlture i efterårsferien. Det er en åben båd, så husk at klæde jer på efter vejret.

Pris 120,- pr prs.

Vælg dato og køb billet (bålmad og busture. Begge er inkl. entré på museet)